lunes, 7 de marzo de 2011

Frío

Cuando tú eres tu propio enemigo. Lia es una adolescente (17) como muchas otras, la diferencia es que ella se ve gorda y hace lo posible para que eso cambie, cree que su cuerpo es impuro y que solo si baja y baja de peso alcanzará la pureza, el peso 0. Que pasa o que ocasiona que una niña de 12 años piense y/o quiera estar delgada, no engordar, ver a su enemigo en la comida? Lia nos cuenta en este libro todo lo que tiene en su cabeza, es como un diario, todo lo que pasa a su alrededor, todo lo que hace que ella sea así. Empieza de una manera trágica, una muerte que nos acompañara en todo el libro, un recordatorio para Lia de lo que puede pasar. Hay veces que nos juntamos con la persona inadecuada, alguien que nos lleva por el mal camino, alguien que sabe manipular, que sabe imponer sus ideas o ir cambiando las tuyas poco a poco. Es curioso el libro porque la protagonista es consciente de su problema (ella no lo considera así) pero por otro lado se deja llevar por su amiga y no sabes si es que ella es manipulable o deja que el resto haga lo que quiera y ella se apunta a lo que le interesa. El fondo del libro es bastante típico, padres con dinero, divorciados, no están mucho en casa, el padre se ha vuelto a casar; es la típica familia que si no le das con el problema en el hocico hacen ver que no existe, porque su familia es perfecta y nada puede alterar eso. Es un libro directo, no esconde el problema, la protagonista te dice que ella es así por que quiere, no hay "azúcar", es la realidad que no queremos ver. Es interesante de leer porque es una realidad que cada vez es mas fácil de disimular, una realidad a la que parece que nos empujen por todos lados, una realidad que pasamos por alto, que no nos conviene, una realidad que duele y puede llegar a ser mortal. Lectura obligatoria, yo haría que se leyese en todos los colegios, nada de charlas informativas, nada de mirar hacia otro lado, es una manera de llegar a un público cansado de todo, que se cree que lo sabe todo y no sabe nada, es una manera de dar ese toque de atención, es un libro que no sólo deberían leer los jóvenes, los padres también ya que ellos tienen parte de culpa, con sus altas expectativas, con su manera de ver en ese niño a un futuro adulto, queriendo ver lo que les interesa, culpando al resto del mundo sin mirar antes hacia ellos. Al principio no me llamaba la atención, creía que era el típico libro aburrido pero al ir pasando las hojas la vida de Lia se me hacía mas cercana, la veía mas real, me dolía leer lo que le sucedía, estaba en tensión por lo que se hacía en el cuerpo, lo que pasaba por su cabeza, las pesadillas que no la dejaban dormir, los fantasmas que la perseguían, al final no podía dejarlo, tenía que saber si sobreviviría a ella misma o acabaría sucumbiendo en las garras de la anorexia. Un final de infarto, un final que me gustó, un libro que me encantó y que no paro de recomendar.

8 comentarios:

  1. Noia, m'has deixat amb ganes de llegir aquest llibre. No sóc gaire d'aquests llibres, ja que a vegades veure la realitat costa i fa mal, però sí que de tant en tant n'he llegit, i si el llibre és tan bo com la crítica, estic segura de que paga la pena fer una petita excepció i llegir-lo.

    ResponderEliminar
  2. Se que no es un llibre habitual, a mi em va costar llegirlo, pero al final em va quedar una sensació de satisfacció... Si pots llegeixlo i ja em diras que ta semblat ;)

    Un petonet y gracies pel comentari egaara!

    ResponderEliminar
  3. M'han entrat ganes de llegir-lo, inclús el títol és... com ho diria... guai! M'agraden els títols amb ganxo, normalment és pel títol que un llibre em crida l'atenció: l'any passat, al cole, haviem de llegir un llibre, i la profe em va donar una llista de llibres per que mirés a veure quin m'agradaria llegir-me. N'hi devien haver uns 50, i sense resum, així que em vaig posar a mirar els títols, i en vaig veure un que es titolava "Adormit sobre els miralls", i em va encantar, és un llibre que li he recomenat a tothom que he pogut.
    I em va passar el mateix amb el llibre de "Foscor" (Oscuros, de Lauren Kate).
    Bé, no m'enrotllo més, només dir-te que em sembla que el buscaré a la biblio, a veure si el trobo!!

    Joana

    ResponderEliminar
  4. deu meu, la de vegades que me l'hauran recomenat!!!!!!! i jo sense llegirmel, com diu una nena de la meva classe, "Aixo no pot ser!!". Per cert, de que va aquest altre de adormit sobre els miralls??

    ResponderEliminar
  5. Joana moltes vegades jo també em guio mes pel titol que pel que diu de que tracta, potser alguna vegada no l'encertare pero qui no s'arrisca... jiji. Enrotllat el que vulguis que a mi no em fa res, m'encanta que m'expliqueu cosetes aixi, es molt interesant.

    Las mejores cosas al amanecer (clara?¿?¿) Ets la primera que "conec" que li han recomanat i m'agrada saber-ho, realment si pots enxampal i deboral.

    Jo també vull saber de que va el llibre dels miralls, ma agafat curiositat, jeje

    Un peto i una abraçada!

    ResponderEliminar
  6. Bueno, suposo que es pot trobar per internet però us ho explico ara i així us ho estalvieu:

    El Dídac té 19 anys, i descobreix que la seva àvia ha estat amagant que el seu avi, a qui creia mort, viu a Cuba. Ell decideix anar a Cuba a l'estiu, i allà coneix a la Tània, una cubana jove i molt atractiva, que per culpa del bloqueig d'Estats Units viu molt pobrement amb la seva família.
    En Dídac, amb l'ajuda de la Tània, descobreix que té moltíssima família a Cuba, cosins, tiets, etc...
    Mica en mica en Dídac s'enamora de la Tània, tot i que la seva relació passa per molts alts i baixos.
    En el seu viatge, en Dídac també veu la realitat de les penalitats per les què passa el país... Trobarà el seu avi?

    ADORMIT SOBRE ELS MIRALLS, de Jordi Sierra i Fabra.


    Joana

    ResponderEliminar
  7. Carai! No puc trobar un punt de vista més diferent. No farà ni un mes a un altre blog vaig trobar una "reseña" (no sé com es diu en català..)de Frío. I em van dir que era molt dolent. http://www.book-eater.net/2011/03/resena-express-8-frio-de-laurie-halse.html
    Et deixo el link per si et fa gràcia fer-hi un cop d'ull. Potser acabaré llegint-me'l per fer-me la meva propia versió.

    ResponderEliminar
  8. Gracies Joana per la info ;)

    The little moltes gracies pel link, cert que la opinió es força diferent pero ja sabem... mai escriuen a gust de tots. Jo respecto que hi hagi gent que no li agradi, pero el que no m'ha agradat a estat cert comentari tachan a la gent d'inculta o ignorant pel simple fet del numero de llibres llegíts, hi ha que tindre poc cap para escriure tal barbaritat... Crec que el millor que pots fer, si ja el tens o pots conseguirlo, es llegirlo i formar la teva propia opninió.

    Jajajajaja per mi "reseña" ja esta be, inclus si mu posas en angles u podria entendre, en frances no se... jiji.

    Gracies pels vostres comentaris, un peto!!!

    ResponderEliminar

Tu que opinas?